De reis van jouw klant

Het gegeven dat jouw klant een reis aflegt om tot de aankoop van een product of dienst over te gaan blijft. De reis van jouw klant kent in deze Corona-periode enkel meer haltes. Jouw klant is bijvoorbeeld op zoek naar meer informatie en zekerheden. Deze nieuwe haltes vormen voor jou extra contactmomenten. Met een juiste inzet van (social) media kan je deze extra contactmomenten benutten om op positieve wijze in gesprek te zijn, te discussiëren, ervaringen te delen, begrip te tonen, op te beuren, jouw verhalen te vertellen, hoe jij de marktsituatie en processen op onderdelen ook ten goede hebt gekeerd kan je deze klant helpen. 

Ik geloof er in dat dit moment, en de komende periode, zal zorgen voor een heroriëntatie op marketing- en communicatie-inzet en 'in contact'zijn. Een 'hold' zetten op marketingkosten kan inderdaad soms bittere noodzaak zijn, maar het is van essentieel belang, juist nu, wel in contact te blijven met klanten en potentiële klanten. Hiermee geef je voeding aan omzet in de toekomst. 

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.